Elektronická licence určená pro platformu Steam | PC
Jedná se o dodatek a je nutné vlastnit základní hru Total War
Attila v platforměSteam!
Balíček kultur Říše písku obohacuje Total War™: ATTILA o tři nové
hratelné frakce a nové náboženské prvky.
- Nové frakce – Aksum, Himjar a Tanukovés novými unikátními
jednotkami.
- Nové mechanismy na mapě tažení.
- Nové mechanismy hordy.
- Nové náboženské prvky.
Aksum, Himjar a Tanuky lze využít jak vkampaních pro jednoho i více
hráčů, takve vlastních bitvách a bitvách pro vícehráčů. Tyto
frakce, jež se zrodily v drsných pouštích Afriky a Středního
východu, tvoří dohromady novou kulturní skupinuzvanou Pouštní
království a přinášejí do hry Total War™: ATTILA nové mechanismyna
mapě tažení, nové herní mechanismy hordy, vlastní události,
rozvinuté náboženské prvky a běžné i unikátní jednotky.
Pouštní království
Všechny frakce z kulturní skupiny Pouštní království mají k
dispozici následující rysy:+2 k hygieně ve všech oblastech,+15 ke
kontaktnímu útoku při bitvách v poušti, Imunita vůči ubývání sil v
poušti.
Nové náboženské prvky
Kvůli tomu, jak výrazný dopad měly na tyto kultury náboženské změny
z tohoto období, obsahuje balíček kultur Říše pískuněkolik novinek,
jež umocňují význam náboženství. K dispozici jsou celkem tři nová
vyznání: východní křesťanství, judaismus a semitské pohanství.
Každá frakce zPouštních království, která se neřadí mezi hordu, má
na výběr ze dvou různých náboženství. Aksum může vyznávat
východníkřesťanství a semitské pohanství, Himjar si může zvolit z
judaismu a semitskéhopohanství. Náboženství má nyní dalekosáhlé
dopady a při hře za některé z „pouštních království“ ovlivňuje
množství různých prvků na mapě tažení. Je úzce propojeno například
se stavebními řetězci, podmínkami vítězství, událostmi,
technologiemi a celkovými bonusy tažení: Duální stavební řetězce
náboženských budov.Aksuma Himjar mají pro každé z hlavních
náboženství vlastní stavební řetězec. Tyto budovy tak mohou stavět
bez ohledu na vírusvé frakce. Hráči díky tomu mají většíkontrolu
nad přikloněním svého národa amohou jej měnit v reakci na aktuální
vývoj tažení.
Kasárna úrovně 5
Aksum a Himjar mají k dispozici dvoje nová kasárna úrovně 5, pro
každé náboženství jedna. Zpřístupní se ve chvíli, kdy má daná víra
ve frakci 75% vliv. Každá kasárna poskytují tři unikátní elitní
jednotky a různé výhody pro mapu tažení.
Rozdělené podmínky vítězství a úspěchy
Pouštní království mají dvě různé sady podmínek vítězství – jednu
pro každé z hlavních náboženství s určitými jednotkamia budovami,
které jsou s danou vírou spojené.
Zvýšený diplomatický vliv
Nová náboženství mají vyšší dopad na diplomacii, hráč si jej tedy
musí volit s rozvahou podle toho, s kým chce spojit své síly.
Stavební řetězec zábavních budov
„Pouštní království“, jež se neřadí mezihordu, mají přístup k
novému průmyslovému stavebnímu řetězci, který poskytuje velké
množství peněz, ovšem snižuje vlivhlavního náboženství. Musíte si
tedy vybrat mezi stabilitou víry a finančním ziskem.
Náboženské technologie
Každé „pouštní království“, které nepatří k hordě, má samostatné
technologické stromy pro obě své hlavní víry. Ty jim poskytují řadu
různých bonusů k náboženství a pro mapu tažení a usnadňují vám
správu a optimalizaci náboženských rozhodnutí.
Zvýšené postihy za náboženské neshody
Nové víry mají vyšší postihy k veřejnémupořádku za náboženskou
disharmonii v rámci provincie, ruku v ruce s výhodami tedy kráčí
větší riziko, jemuž se vystavujete, pokud nedokážete náboženství
správně korigovat.
Náboženské události s podmínkami pro spuštění (Aksum a Himjar)
Do hry byly přidány dvě nové události, které se aktivují při
splnění určitých náboženských podmínek a jež s sebou přinášejí
zajímavá dilemata a úkoly.
Frakce
Tanukové
Tanukové spadají do kategorie hordy a představují pouštní
vzbouřence s hyperagresivním herním stylem a celou řadou
jedinečných rysů a prvků.
Rys frakce: Legendární nájezdníci
Nenasytná horda: Potraviny nejsou získávány z budov, nýbrž v
bitvách o města a osady.
Vítězné pozice: Každé vítězství dosaženéna bitevním poli zvyšuje
váš věhlas, díky kterému se k vám přidávají další bojovníci a síla
vaší hordy roste.
Vojska přibývá: Armády během nájezdů získávají při každém tahu
zadarmo jednu jednotku domobrany vzbouřenců.
Historie
Tanukové cestovali ze své domoviny velice dlouho. Původně byli
součástí konfederace kmenů Qahtani, avšak po velké potopě, jež
jejich zem zcela zdevastovala, sevypravili na sever a nakonec
opustili území Arábie.
Udržovali kontakty s římskou říší a dokonce bojovali v jejích
řadách jako foederati, kde si vysloužili pověst neohrožených
jízdních válečníků. Po pokusu císařeValenta přinutit je přijmout
místo svéhovýchodního křesťanství jeho ariánskou verzi se však
proti Římu vzbouřili. Tanukové bojovali pod vedením své
neohroženékrálovny Mavie tak zuřivě a neohroženě,že Římany
několikrát porazili a přinutili je, aby s jejich podmínkami
souhlasili.
Navzdory obtížné situaci si tento oddanýlid dokázal udržet život
charakteristický pro svobodné Araby, kteří přísahají věrnost pouze
bohu a své statečné královně – nic víc ostatně k dosažení slávy
nepotřebují!
Prvky na mapě tažení
Nové stromy budov
Během migrování mají Tanukové přístup kezbrusu novému stromu budov
hordy, jenžobsahuje 34 nových položek s jedinečnýmiobrázky a efekty
pro mapu tažení.
Jedinečná série událostí
Zcela nový řetěz událostí vás provede vzpourou proti Římu až k
obsazení vlastního území a založení říše.
Dynamické zpřístupňování kasáren
Dokončováním misí se vám zpřístupňují vyšší úrovně kasáren a
získáte tak přístupk novým jednotkám, jež dezertují z římské
armády.
Soupis jednotek: Tanucké jednotky se nabojišti soustředí na
kontrolu okolí a mikromanagement. Lehká, avšak účinná úderná jízda
kombinuje své síly s maskovanýmijednotkami či rychlými kopiníky.
Badyjští harcovníci – lehcí maskovaní vrhači oštěpů (zůstávají
skrytí bez ohleduna typ terénu)
Pouštní pikenýři – lehcí, rychle se pohybující kopiníci, kteří se
dokážou výborně krýt před nepřátelskými střelami
Pouštní kopiníci – velice lehká, záškodnicky nasazovaná úderná
jízda, která předsamotným útokem zasype protivníka oštěpy
Osobní stráž královny Mavie – velice těžká úderná jízda (velitelská
jednotka)
Maviini útočníci – velice lehká úderná jízda s velmi dobrým bonusem
za útok v trysku
Maviini vyvolení – velice lehká úderná jízda s výjimečným bonusem
za útok v trysku
Maviini kopiníci – velice lehká úderná jízda s dobrým bonusem za
útok v trysku
Domobrana vzbouřenců – bezplatná jednotka s nízkou silou útoku a s
dobrou schopností krýt se před nepřátelskými střelami
Pouštní bouře, kopiníci – velice lehká,záškodnicky nasazovaná
úderná jízda, která před samotným útokem zasype protivníka oštěpy
Tanučtí přepadávači – lehcí maskovaní vojáci s meči a výjimečným
útokem v plné rychlosti
Tanucká kopí – těžcí, rychle se pohybující kopiníci
Pouštní palatinští přeběhlíci – těžká římská obranná pěchota
Pouštní legionářské stráže – těžká římská obranná pěchota
Stráže hetaireia – římská pěchota vyzbrojená obouručními sekerami
Klibinariové – těžká římská úderná jízdavyzbrojená luky
Aksum
Aksumský lid sídlící na pobřeží Afriky vděčí za svou moc především
bohatým obchodním trasám, jež přes jejich území procházejí, což je
zohledněno v jejich rysecha herních prvcích.
Rys frakce: Brána Východu
Zásobovací síť: +30 jednotek jídla za každou aktivní obchodní síť
(maximálně 150).
Stráže obchodníků: +100 k rychlosti doplňování žoldnéřů
Obchodní mistrovství: +10 % k příjmu z obchodu
Historie
Aksumské království roste díky obchodu;Hedvábná stezka dokáže být
štědrá k těm,kdo umí
zkrotit její bohatství, a Aksumové jí zasvětili celý svůj život.
Ačkoliv bylo území Etiopie již stovky let rozděleno, i tak oblast
pod aksumskounadvládou v poslední době rozrůstá, za což vděčí právě
výnosné obchodní trase doIndie a zemí za jejími hranicemi. Kdykoliv
se nějaký národ stane takto mocným abohatým, přiláká to pozornost
těch, kteří by si chtěli plody jeho práce přisvojit. Mezi tyto
nepřátele se řadí například sousední Himjar.
Společně s nastávajícím úsvitem 5. století byly do písku znovu
vyryty náboženskéi vojenské hranice. Aksum se těší přízně Říma a
jeho truhlice přetékají pokladynesmírné hodnoty. Jen ať se někdo
opováží postavit aksumské oceli a odvaze!
Prvky na mapě tažení
Jedinečná série událostí
V rámci jedinečné série událostí budetemít za úkol získat řadu
různých surovin,za což vás čeká odměna v podobě zpřístupnění nových
budov pro koření a indickéguptské jednotky.
Soupis jednotek
Soupis aksumských jednotek se zaměřuje na silné kopiníky a úderné
skupiny. Majíjen slabou zbroj, ovšem dokážou způsobovat velice
vážná zranění. Navíc se zde nachází i celá řada neobvyklých
jednotek,například lučištníci s loveckými psy a vojáci vyzbrojení
luky i sekerami zároveň.
Abunovy stráže – těžká obranná jízda s kopím (pouze východní
křesťanství)
Adanští lučištníci – elitní lučištníci sloveckými psy
Adanští stopaři – lučištníci s loveckýmipsy
Afarská jízda na velbloudech – záškodnicky nasazovaní jezdci na
velbloudech vyzbrojení meči
Afarští mistři nájezdníci – úderná pěchota s výjimečně silným
útokem (pouze semitské pohanství)
Afarští šermíři – úderná pěchota se silným útokem
Beherovi vyvolení – těžká jednotka vyzbrojená šotelem (pouze
semitské pohanství)
Jízda z Bet Giorgis – střední jízda s kopím a výjimečně silným
útokem (pouze východní křesťanství)
Elitní torští válečníci – těžcí obranníkopiníci
Marzští lučištníci – lučištníci schopníodstřelovat své nepřátele
(střílí z krytu)
Masqalští kopiníci – kopiníci se silnýmútokem a vysokou schopností
pronikat nepřátelskou zbrojí (pouze východní křesťanství)
Marzští jízdní lučištníci – jízdní lučištníci
Rasské stráže – těžká obranná kopinickájednotka, která dokáže
udeřit jako první
Synové neporazitelného Mahrema – kopiníci s vysokým základním
poškozením a silným útokem (pouze semitské pohanství)
Strážci koření – hybridní jednotka s luky a obouručními sekerami
Válečníci koření – lehcí bojovníci s kandami
T’orovi válečníci – obranní kopiníci
Himjar
Himjar je mocné království nacházející se na Arabském poloostrově.
Himjar přežívá ve své vyprahlé domovině díky řadě pouštních
specializací.
Rys frakce: Pouštní válečníci
Míra únavy: -15 % pro všechny válečníky
Maribská přehrada: Jedinečná budova v hlavním městě frakce, jež
zvyšuje úrodnost.
Pouštní sabotéři: V oblastech, na nichžse nacházejí armády, nemohou
cizí jednotky doplňovat síly.
Historie
Sábské království pohltila poušť a místoněj se vynořil Himjar!
Vítězný Šamir Juhar'iš se při korunovaci prohlásil za „krále Sáby,
Dhu Rajdánu, Hadramautu a Jamanatu“ a nikdo se neodvážil tento
titulzpochybnit.
Síla Sáby měla z velké části kořeny v pozemních obchodních cestách,
ovšem Himjardokázal objevit a naplno využít nové námořní trasy do
Indie, čímž se stal ústřední ekonomickou silou jižní Arábie.
Podobně jako sousední Aksum i Himjar drží prst na tepu obchodních
cest na východ.
Agresivní Himjar se nenechá od svých cílů ničím odradit, zvlášť
když stojí protinenáviděnému Aksumu. Himjar navíc nedávno
konvertoval k judaismu, což mělo za následek, že se nekonečná válka
mezi těmito národy rozhořela s ještě větší silou.Obětoval mnohé,
aby si v této nestálé době udržel svou pevnou pozici, a nedopustí,
aby ho o ni někdo připravil!
Prvky na mapě tažení
Maribská přehrada: Jedinečná série událostí
Maribská přehrada byla jedním z divů starověkého světa, ačkoliv se
po staletíchnakonec protrhla. Při hraní za Himjar sevám bude v
pravidelných intervalech nabízet možnost provádět její opravy.
Budete-li ji zanedbávat, vystavujete se nebezpečí záplav a cena
oprav vyšplhá do závratných výšin. Na druhou stranu, v dobrémstavu
vám může přehrada zajistit celouřadu skvělých výhod.
Soupis jednotek
Odolné a zkušené himjarské jednotky jsoudobře vycvičené a disponují
vysokou výdrží. Jejich soupis je vystavěn kolem odolných obranných
jednotek, jež reprezentují jejich zocelenost pouští.
Almaqahovi kopiníci – velmi těžcí kopiníci na velbloudech (pouze
semitské pohanství)
Himjarští šotelai ve zbroji – obrnění jezdci na velbloudech
vyzbrojení šotely
Ašum – lehcí lučištníci s velkými štíty
Attarovi vyvolení – 80členná jednotka svýjimečným zdravím, útokem,
morálkou, poškozením a tryskovým útokem (pouze semitské pohanství)
Balthovi obránci – elitní těžká obrannápěchota vyzbrojená sekerami
Balthovi válečníci – obranná pěchota vyzbrojená sekerami
Himjarští šotelai – jezdci na velbloudech vyzbrojení šotely
Džamal al-Baltha – jezdci na velbloudechvyzbrojení sekerami
Džamal al-Rumha – jezdci na velbloudechvyzbrojení oštěpy
Chajalim – těžká obranná obrněná jednotka vyzbrojená meči (pouze
judaismus)
Rumhští harcovníci – těžce obrnění harcovníci s hradbou z kopí
Rumhští válečníci – elitní těžcí harcovníci s hradbou z kopí
Sanegorim – výjimečná obranná kontaktníjednotka (pouze judaismus)
Zafarské hlídky – velice těžká obranná jednotka vyzbrojená sekerami
(velitelskájednotka)
Fanatičtí sikariové – křehká maskovaná jednotka s vysokou morálkou
a bleskovým útokem (pouze judaismus)
Lučištníci zodiaku – jízdní lučištníci (pouze semitské pohanství)